Celem było zaprojektowanie bariery, która mogłaby lepiej pochłaniać energię w trakcie uderzenia w nią samochodu, niż stosowane obecnie rozwiązania. Koncepcja zastosowania nowych, lekkich materiałów wymagała zaprojektowania nowego systemu łączenia i mocowania barier. W badaniach symulacyjnych wykorzystany został standardowy model małego samochodu osobowego poruszającego się z prędkością v= 100km/h i uderzającego w barierę ochronną pod kątem 20°.
Symulację zderzenia przeprowadzono zgodnie z normą EN 1317. Poniższa animacja pokazuje efekty uderzenia pojazdu w barierę, jej odkształcenie oraz stopniowe przejmowanie energii przez elementy mocowania bariery w sposób pozwalający na bezpieczne wyhamowanie samochodu. Dla kontroli procesu pochłaniania energii w trakcie kolizji, po prawej stronie zamieszczony jest przebieg zmiany ilości pochłanianej przez barierę energii w trakcie uderzenia. Do projektowania nowego typu bariery wykorzystane zostało oprogramowanie PAM-CRASH 2G oraz Visual-Environment © firmy ESI Group.